Köpvillkor
Senast uppdaterat: den 12/5 2025
Med anledningen av EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR (General Data Protection Regulation) har våra köpvillkor med vår personuppgiftspolicy uppdaterats.
I detta dokument finner du köpvillkoren för inky.se. Köpvillkoren är uppdelade i en del för privatpersoner och en del för företag. Köpvillkoren för privatpersoner presenteras i sin helhet först, följt av köpvillkoren för företag.
Klicka här för att komma direkt till köpvillkoren för företag.
Köpvillkor – privatpersoner
Dessa vid var tid gällande köpvillkor för konsumenter gäller när du som konsument (nedan kallat ”du”) beställer varor hos iPiccolo AB (org nr 556712-5777) från inkys hemsida. Genom att beställa accepterar du dessa villkor.
1. Prisgaranti
2. Åldersgräns vid beställning
3. Betalning
4. Leveransinformation och leveranstid
5. Restnotering
6. Frakt
7. Ansvar för transport
8. Outlöst beställning
9. Ångerrätt
10. Garanti
11. Felskrivningar m.m.
12. Reklamationer
13. Force Majeure
14. Vår behandling av dina personuppgifter
15. Tvist och lagval
16. Ändring av avtalsvillkoren
17. Kontakt och övrig information
1. Prisgaranti
För att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss har vi en prisgaranti som gäller hela vårt bläck- och tonersortiment. Prisgarantin innebär att om du hittar bläckpatroner eller tonerkassetter till ett lägre pris hos en annan svensk nätbutik får du tillbaka mellanskillnaden, samt ytterligare 20% av mellanskillnaden. För att garantin ska gälla ska du kontakta vår Kundtjänst inom 30 dagar från ditt inköpsdatum, produkten ska vara av samma typ (original eller eget varumärke) och ha samma prestanda och kapacitet (volym, sidantal, färg) och köpvillkoren* ska vara desamma.
Så här gör du
Kontakta vår kundtjänst om du har hittat en produkt till lägre pris. Meddela vilken produkt det gäller och bifoga en länk till nätbutiken där du hittat den. Om du redan har gjort din beställning hos oss betalar vi tillbaka mellanskillnaden enligt ovan. Har du inte köpt produkten än gör din beställning och sedan får du tillbaka mellanskillnaden i efterhand, se bara till att maila kundtjänst ordernummer och länk till aktuell produkt.
*Det ska tydligt framgå att det är samma typ av produkt, priset på den och vad eventuell fraktkostnad är. Produkten ska också finnas i lager för beställning.
2. Åldersgräns vid beställning
inky ingår endast avtal med myndig person. För att handla på inkys hemsida måste du ha fyllt 18 år.
3. Betalning
Priserna anges i "kr" som avser svenska kronor (SEK) inklusive moms. Det finns möjlighet att på inky.coms hemsida även se priserna exklusive moms genom att ändra inställningarna. Avgifter för frakt tillkommer. BankID-identifiering krävs vid samtliga kreditköp.
Vi erbjuder följande betalsätt:
- BETALNING
Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig.
Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.
QLIRO FAKTURA
Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.
Fullständiga villkor som Qliro tillämpar vid köp när kund väljer fakturabetalning finns här.
QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”
Köp nu - Betala Senare
Ränta 0%
Uppläggningsavgift 39 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Betalningsalternativet ”Köp nu, betala sen” är som en vanlig faktura, men med extra lång betaltid. Din faktura skickas till dig via mejl i mitten av den månad som du har valt som betalningsmånad med förfallodatum i slutet av den månaden.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och .
Fullständiga villkor som Qliro tillämpar vid köp när kund väljer fakturabetalning finns här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
QLIRO KONTO & DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Följande alternativ finns för delbetalning
Betalsätt | 3 mån | 6 mån | 12 mån | 36 mån | Konto* |
Uppläggningsavgift | 95 kr | 195 kr | 295 kr | 395 kr | 0 % |
Administrationsavgift | 39 kr | 39 kr | 39 kr | 39 kr | 29 % |
Årsränta | 0% | 0% | 0% | 9,95 % | 19,90 % |
Exempel vid ett köp om 10 000 kr
Effektiv ränta | 11,49 % | 13,2 % | 12,31% | 19,77% | 29,22% |
Att betala per månad | 3 394 kr | 1728 kr | 887 kr | 362 kr | 955 kr |
Total kostnad | 10 182 kr | 10 369 kr | 10 643 kr | 13 047 kr | 11 458 kr |
*Gäller vid avbetalning över 12 månader |
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor som Qliro tillämpar vid köp när kund väljer fakturabetalning finns här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
- KORTBETALNING
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.
För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard och AMEX. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kortbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning.
För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Så här går det till:
1. Välj betala med kort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.
DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY
Handla och betala direkt från ditt bankkonto.
Så här går det till:
1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan.
2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning.
3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en §äftelse skickas ut.
- PAYPAL
Betala snabbare och säkrare genom att använda PayPal. Du kan välja att finansiera din
betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto.
- SWISH
Betala snabbt och smidigt med mobilen – anslut dig till Swish genom att koppla ditt mobilnummer till ditt bankkonto. Välj Swish som betalsätt i kassan och följ instruktionerna. Du kan behöva godkänna betalningen med bank-ID. Swish är inte tillgängligt vid prenumeration.
ORDERBEKRÄFTELSE
En orderbekräftelse skickas efter genomfört köp
4. Leveransinformation och leveranstid
Vi erbjuder en rad olika leveransalternativ som du kan läsa mer om här.
Vid leveranssätt ”Leverans till dörr” räknas försändelsen som överlämnad och att den kommit i kund besittning om; kund själv har valt detta leveranssätt och det finns fotobevis på att leverans har skett hos kund.
När du gör en beställning på en vardag skickar vi normalt dina varor samma dag. Väger din beställning under 2 kg och har ett värde under 1 500 kr skickas den som brev. Brevbäraren avgör om brevet kan delas ut eller hämtas hos närmaste postombud. Om dina varor väger över 2 kg eller har ett värde över 1 500 kr skickar vi dem som paket.
Det kan finnas tillfällen när vi inte skickar din beställning samma dag, till exempel när en vara är tillfälligt slut. Beställer du flera varor och en av dem är slutsåld kommer vi att vänta med att skicka hela din beställning tills alla varor finns i lager igen.
Om din leveranstid blir längre än normal leverantid för ditt valda leveranssätt kommer du att få information om det via e-post. Du har rätt att häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig, genom att kontakta oss här. Om du redan har betalat betalar vi tillbaka pengarna inom 20 dagar.
För beställningar till postnummer som börjar med 62 samt 83-98 är normal leveranstid mellan 1-3 dagar beroende på leveranssätt.
Vi levererar våra försändelser inom Sverige, Norge, Danmark och Finland.
5. Restnotering
Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern tills dess att full leverans kan ske. Du kan dock alltid avbeställa restnoterad vara.
6. Frakt
Du betalar 39 kr inklusive moms i fraktavgift för brev och postpaket till privatperson, oavsett hur mycket du beställer. Vid val av andra leveranssätt är fraktavgiften den som anges i kassan där du väljer fraktsätt.
7. Ansvar för transport
Vid transport från inky till dig är inky ansvarigt om varan skadas eller kommer bort under transporten.
Vid transport från dig till inky är du ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten, om inte annat särskilt anges i dessa villkor.
8. Outlöst beställning
Vid leverans till paketombud har kund sju (7) dagar på sig att hämta ut paketet.
Om försändelsen inte lösts ut i tid från utlämningsstället går paketet automatiskt i retur och ordern annulleras. Återbetalning av ordersumma minus eventuell fraktkostnad till paketombud samt returfrakt till säljaren sker. Om kund önskar produkterna i sin annullerade beställning ska en ny order göras på vår hemsida.
9. Ångerrätt
Som kund hos Inky har du rätt att ångra ett köp utan att ange skäl enligt reglerna om ångerrätt i lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) och enligt nedan.
Vill du utnyttja ångerrätten måste du kontakta Inky inom 30 dagar från det att du tog emot varan. För snabbast möjliga hantering rekommenderar vi att du gör det genom att kontakta vår kundtjänst här och informera oss om att du vill utnyttja ångerrätten samt meddela oss ditt faktura- och kundnummer. Du kan även meddela att du vill använda din ångerrätt via brev eller per telefon, se kontaktuppgifter nedan. Du kan också använda det standardformulär för ångerrätt som Konsumentverket tillhandahåller. Ångerblankett Konsumentverket.
Du måste sedan skicka tillbaka varan till Inky inom 14 dagar från att du meddelade oss.
För hygienkänsliga produkter och mobiltelefoner som har plombering, skyddsplast eller dylikt gäller ingen ångerrätt om plomberingen/skyddsplasten är bruten. För andra produkter har du rätt att undersöka varan som du har köpt. Om du hanterar varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt kommer du att bli ersättningsskyldig för den eventuella värdeminskning det innebär. För förbrukningsprodukter, exempelvis (men inte begränsat till) bläckpatroner, toner och batterier som har plombering, skyddsplast eller dylikt, kan detta innebära att du inte får tillbaka alla pengar om plomberingen/skyddsplasten är bruten. Alla tillbehör som du tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen.
Vi rekommenderar att du sparar originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Till returförsändelsen ska bifogas information så att det tydligt framgår att returen kommer från dig och vilken beställning som avses. Detta kan ske genom att du returnerar varan tillsammans med fakturan eller en kopia av denna. Ångerrätten gäller på ostartade mobiltelefoner i obruten förpackning och i oförändrat skick.
Postreturer skickas till:
Inky
Box 1644
SE-758 53 Uppsala
Sverige
Bud och företagspaket skickas du till:
Inky
Säbygatan 6
753 23 Uppsala
Kontaktuppgifter vid ångerrätt
Via e-post: info@inky.se
Via brev:
Inky
Box 1644,
SE-75853 Uppsala
Via telefon:
018-751 31 00
Vi kan bara ta emot returer som antingen skickats som brev via Postnord eller som paket direkt till angiven gatuadress. Som kund står du för kostnaden av retur till oss (normalt en kostnad från 59 kr beroende på vikt). Du ansvarar även för att returen kommer fram. Om du vill kunna spåra din försändelse rekommenderar vi att du skickar den med ett kollinummer. Tänk på att alltid spara kvittot. Om varan försvinner eller under returen är det alltså du som ansvarar för förlusten.
Om varan skadas under returtransporten på grund av din vårdslöshet vid val av transportör och/eller en bristande emballering av varan är du ansvarig för den uppkomna skadan och därmed en eventuell värdeminskning av varan.
Återbetalning av den betalda summan (med avdrag för eventuell värdeminskning till följd av att varan hanterats i större utsträckning än nödvändigt) sker så snart det är möjligt och inom 14 dagar från det att vi tagit emot meddelande om utnyttjande av ångerrätt. Vi har dock rätt att avvakta med återbetalning det som sker först av att (a) vi har tagit emot returen eller (b) tills dess kunden lämnat bevis (kvitto) på att ordern har returnerats . Om betalning har gjorts i förskott sker återbetalning med samma betalsätt som vid köpet, eller annat sätt om kund aktivt har godkänt annat återbetalningssätt.
Om du betalat med Qliro: Så fort vi har mottagit din retur kommer Qliro att korrigera din faktura. Du ska få ett mail av Qliro. Kontrollera gärna din skräppost om du inte sett detta mail!
10. Garanti
Inky svarar för varornas beskaffenhet i enlighet med Konsumentköplagen (1990:932).
Inky garanterar att varorna kan användas i de produkter som varorna anges passa till på Inkys hemsida.
Inky garanterar att varorna inte skadar de produkter som varorna anges passa till på Inkys hemsida.
Dessa garantier gäller förutsatt att de produkter som varorna från Inky ska användas i är tillverkade för användning inom EES-området. De patroner som säljs av Inky kan bara användas i skrivare som är köpta i Europa.
Om produkten inte fungerar på avsett sätt garanterar Inky utbyte till ny produkt. Din garanti på skrivaren gäller oavsett vilket märke på bläckpatron eller tonerkassett du väljer att använda.
1 års produktgaranti gäller enligt lag om inget annat anges. I övrigt gäller tillverkarens garantier.
Om du har HP+ kan vi inte garantera att produkter av våra egna märken fungerar i din skrivare, i detta fall fungerar enbart de originalprodukter från HP som du finner på din skrivarmodells sida.
11. Felskrivningar mm
inky reserverar sig för eventuella felskrivningar på inkys hemsida. Bilderna på varorna avser att illustrera varorna, men återger inte nödvändigtvis varornas exakta utseende eller beskaffenhet. inky förbehåller sig rätten till att ändra samtlig information, inklusive men inte begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.
inky reserverar sig för slutförsäljning och förändringar i produktsortimentet.
12. Reklamationer
Om du vill reklamera en felaktig, fellevererad, transportskadad eller väsentligt försenad leverans ber vi dig kontakta oss så att vi kan rätta till eventuellt fel. Transportkostnaderna för returfrakt och ersättningsleverans sker naturligtvis utan kostnad för dig.
För att du ska ha rätt att göra gällande ett fel på varan, felleverans, transportskada eller en vara som var trasig vid leveranstillfället måste du reklamera felet inom skälig tid, normalt två (2) månader från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. Reklamation som görs efter två (2) månader kan också vara inom skälig tid under vissa omständigheter.
Reklamerar du inte inom maximalt tre (3) år från det att du tagit emot varan förlorar du rätten att åberopa felet. Skulle dock felet upptäckas precis innan tre (3) år har gått, har du ytterligare två (2) månader på dig att reklamera.
Vill du göra en reklamation ska du kontakta Inkys kundtjänst. För snabbast möjliga hantering rekommenderar vi att du gör det genom att kontakta vår kundtjänst här. Du kan även meddela att du vill reklamera produkt via brev eller per telefon, se kontaktuppgifter nedan.
Återbetalningen ska ske utan onödigt dröjsmål från beslut om godkänd reklamation. Återbetalning görs av hela beloppet, inklusive fraktkostnader och annan ersättning som kund har rätt till enligt tvingande lagstiftning. Det sker med samma betalsätt som vid köpet, eller annat sätt om kund aktivt har godkänt annat återbetalningssätt.
Returadress vid reklamation:
Inky
Box 1644
SE-758 53 Uppsala
Sverige
Bud och företagspaket skickas du till:
Inky
Säbygatan 6
753 23 Uppsala
Kontaktuppgifter vid reklamation:
Via e-post: info@inky.se
Via brev:
Inky
Box 1644,
SE-75853 Uppsala
Via telefon: 018-751 31 00
13. Force Majeure
Om part förhindras att fullgöra sina åtaganden av omständighet som part inte kunnat råda över såsom blixtnedslag, arbetskonflikt, eldsvåda, ändrad myndighetsbestämmelse, myndighets ingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra eventuella påföljder.
14. Vår behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy.
Du kan komma att bli kontaktad av oss eller någon av våra samarbetspartners i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt.
För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs mer i vår Personuppgiftspolicy som du finner här.
15. Tvist och lagval
På dessa villkor ska svensk rätt tillämpas. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
KontaktinformationARN:
https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr
16. Ändring av avtalsvillkoren
Inky har rätt att ändra dessa avtalsvillkor från tid till annan. De villkor som anges på inkys hemsida när du beställer från Inky gäller för den aktuella beställningen.
Inky erbjuder prenumerationstjänst på vissa produkter, exempelvis dammsugarpåsar. Kund väljer själv med vilken frekvens produkten ska levereras. Frekvens och vilken produkt man prenumererar på kan när som helst ändras av kund. Prenumerationens pris är den samma som produktens pris som kund väljer att prenumerera på. Prenumerationer har fri frakt. Prenumerations uppsägningstid är 90 dagar.
Inky har rätt att ändra avtalsvillkoren även för prenumerantkunder. Det är därför viktigt att du som prenumererar regelbundet tar del av avtalsvillkoren. Ändringar av materiell betydelse, exempelvis sådana som berör priser, kostnader och leveranstider, ska Inky informera dig om minst 30 dagar innan ändringen träder i kraft. Om du inte accepterar de ändrade villkoren har du rätt säga upp avtalet till upphörande genom meddelande till info@inky.se. Om du inte har sagt upp avtalet inom 30 dagar skall du anses ha accepterat de ändrade villkoren. Ändringar som inte är av materiell betydelse träder i kraft direkt. Du har alltid rätt att säga upp din prenumeration från och med din andra leverans. Du kan också när som helst ändra intervall eller produkt i prenumerationen.
17. Kontakt och övrig information
inky är ett varumärke som ägs av iPiccolo AB som är registrerat med säte i Uppsala
Org. nr 556712-5777
Momsregistreringsnummer: [556712-5777]
Adress: Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE
För kontakt hänvisas till inkys kundtjänst, här eller via e-post info@inky.se.
Köpvillkor – företag
Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Det finns möjlighet att på inkys hemsida även se priserna exklusive moms genom att ändra inställningarna. Avgifter för frakt och eventuellt postförskott tillkommer.
Vi erbjuder följande betalsätt.
1. Betalning
2. Säkerhet
3. Äganderättsförbehåll
4. Leveransinformation och leveranstid
5. Restnotering
6. Frakt
7. Ansvar för transport
8. Outlöst beställning
9. Återköp
10. Garanti
11. inkys ansvar
12. Felskrivningar mm
13. Reklamationer
14. Force Majeure
15. inkys behandling av personuppgifter
16. Ändring av avtalsvillkoren
17. Tvist och lagval
18. Kontakt
1. Betalning
Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Det finns möjlighet att på inkys hemsida även se priserna exklusive moms genom att ändra inställningarna. Avgifter för frakt och eventuellt postförskott tillkommer. BankID-identifiering krävs vid samtliga kreditköp.
Vi erbjuder följande betalsätt.
E-postfaktura
Fakturan skickas med som bilaga i det meddelande vi skickar när dina varor är på väg. Om du har valt pappersfaktura skickas den till dig separat.
För att få betala mot e-postfaktura krävs att kunden uppger sitt organisationsnummer. Vid varje betalning mot e-postfaktura förbehåller sig inky rätten att göra en kreditupplysning och att avslå ansökan eller begränsa köputrymmet baserat på kreditupplysningen.
Om e-postfakturabetalning skulle avslås kan kunden alltid välja ett av de andra betalsätt inky erbjuder, dvs. kortbetalning, postförskott eller betalning med PayPal. För företagskunder gäller en maxgräns om 20 000 kronor inklusive moms första gången kunden betalar mot e-postfaktura. Därefter kan inky komma att justera maxgränsen. Företagskunder som önskar ansöka om en högre maxgräns kan kontakta kundtjänst via info@inky.se.
E-postakturan ska betalas inom 30 dagar från fakturadatum. Ingen fakturaavgift tillkommer. Vid försenad betalning utgår även dröjsmålsränta samt i förekommande fall ersättning för betalningspåminnelser och inkassokostnader enligt lag.
Anmärkningar mot e-postfaktura skall ske inom 10 dagar från fakturadatum.
Kortbetalning
inky accepterar för närvarande Visa, MasterCard, American Express och Eurocard. Kortbetalning hanteras av inkys betalningspartner Adyen N.V., se avsnittet Säkerhet nedan. För företag är högsta tillåtna ordersumma vid kortbetalningar 20 000 kronor inklusive moms. Pengarna reserveras på kundens konto när kunden godkänner ordern och dras leveransdagen.
CVV eller CVC är en tre- eller fyrasiffrig verifieringskod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på Internet. CVV-kod (VISA) eller CVC-kod (Mastercard/Eurocard) är tryckt i signaturfältet på baksidan av kortet och är alltid de tre sista siffrorna. På American Express återfinns CVV-koden på kortets framsida och utgörs av de fyra sista siffrorna till höger om kortnumret.
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas efter genomfört köp.
2. Säkerhet
Alla betallösningar via kort (exempelvis Visa, Mastercard, American Express och Discover), via bank (exempelvis Trustly), eller via mobil (exempelvis Swish, ApplePay och GooglePay) hanteras av inkys betalningspartner Adyen N.V. vars betallösning uppfyller kraven för den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS som kortbolagen VISA, Mastercard, American Express och Discover har enats om. Betallösningen tillämpar 3D secure, en teknisk säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på internet. Överföringar mellan kund och inky, samt mellan inky och Adyen N.V., krypteras med SSL. SSL står för Secure Socket Layer och innebär att kortinformationen skickas via en säker förbindelse, innebärande att ingen obehörig kan se din kortinformation. inky hanterar eller lagrar aldrig dina kortuppgifter.
CVV eller CVC är en tre- eller fyrsiffrig verifieringskod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på internet. CVV-kod (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort och är alltid de tre sista siffrorna. På American Express hittar du CVV-koden på kortets framsida, och är då de fyra siffrorna till höger om kortnumret.
För ytterligare information om Adyen N.V., klicka här.
3. Äganderättsförbehåll
Alla varor förblir inkys egendom till dess att full betalning har erlagts.
4. Leveransinformation och leveranstid
Vid leveranssätt ”Leverans till dörr” räknas försändelsen som överlämnad och att den kommit i kund besittning om; kund själv har valt detta leveranssätt och det finns fotobevis på att leverans har skett hos kund.
När du gör en beställning på en vardag skickar vi normalt dina varor samma dag. Väger din beställning under 2 kg och har ett värde under 1 500 kr skickas den som brev. Brevbäraren avgör om brevet kan delas ut eller hämtas hos närmaste postombud. Om dina varor väger över 2 kg eller har ett värde över 1 500 kr skickar vi dem som paket.
Det kan finnas tillfällen när vi inte skickar din beställning samma dag, till exempel när en vara är tillfälligt slut. Beställer du flera varor och en av dem är slutsåld kommer vi att vänta med att skicka hela din beställning tills alla varor finns i lager igen.
Om din leveranstid blir längre än normal leverantid för ditt valda leveranssätt kommer du att få information om det via e-post. Du har rätt att häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig, genom att kontakta oss här. Om du redan har betalat betalar vi tillbaka pengarna inom 20 dagar.
För beställningar till postnummer som börjar med 62 samt 83-98 är normal leveranstid mellan 1-3 dagar beroende på leveranssätt.
Vi levererar våra försändelser inom Sverige, Norge, Danmark och Finland.
5. Restnotering
Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern tills dess att full leverans kan ske. Kunden kan dock alltid avbeställa restnoterad vara.
6. Frakt
En fraktavgift om 31,2 kr exklusive moms tillkommer för brev och postpaket och 49 kr exklusive moms för företagspaket. Vid leveranser upp till 2 kg levereras godset per brev. Order över 2 kg eller skrymmande paket levereras med post- eller företagspaket.
7. Ansvar för transport
Vid transport från inky till kunden är inky ansvarigt om varan skadas eller kommer bort under transporten.
Vid transport från kunden till inky är kunden ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten, om inte annat särskilt anges i dessa villkor.
8. Outlöst beställning
Vid leverans till paketombud har kund sju (7) dagar på sig att hämta ut paketet.
Om försändelsen inte lösts ut i tid från utlämningsstället går paketet automatiskt i retur och ordern annulleras. Återbetalning av ordersumma minus eventuell fraktkostnad till paketombud samt returfrakt till säljaren sker. Om kund önskar produkterna i sin annullerade beställning ska en ny order göras på vår hemsida.
9. Återköp
inky accepterar återköp inom 30 dagar från den dag då varan levererats till kunden.
Vill kunden utnyttja möjligheten till återköp ska kunden inom 30 dagar från den dag då varan har leverats till kunden kontakta inkys kundtjänst via info@inky.se och meddela sitt faktura- och kundnummer samt eventuellt andra uppgifter som kan behövas för återköpet samt sända tillbaka varan till inky.
Rätten till återköp gäller endast vara som är i oförändrat skick när den returneras. Alla tillbehör som kunden tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen. Originalförpackningen får inte ha brutits eller på annat sätt skadats. För förbrukningsprodukter, exempelvis men inte begränsat till, bläckpatroner, toner, batterier och underkläder krävs att plombering, skyddsplast och dylikt inte får vara bruten.
Vi rekommenderar att du sparar originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Till returförsändelsen ska bifogas information så att det tydligt framgår att returen kommer från kunden och vilken order som avses. Detta kan ske genom att kunden returnerar varan tillsammans med fakturan eller en kopia av denna.
Returadressen för återsändande är:
inky
Box 1644
SE-758 53 Uppsala
Sverige
Telefonnummer: 018-751 31 00
inky kan enbart ta emot returnerade försändelser som skickas som brev eller paket via posten. Returen får inte ske mot postförskott.
Vid utnyttjande av möjligheten till återköp bekostar kunden själv returfrakten. Om varan försvinner eller skadas under returen är det kunden som ansvarar för förlusten eller skadan.
Återbetalning sker inom 30 dagar från det att vi tagit emot den returnerade varan förutsatt att villkoren för återköp är uppfyllda. Vid kortbetalning kommer återbetalningen att ske till det kort med vilket du genomfört köpet. I övriga fall kommer vår kundtjänst att kontakta dig för kontouppgifter till det konto du vill att vi skall återbetala pengarna till.
10. Garanti
inky garanterar att varorna kan användas i de produkter som varorna anges passa till på inkys hemsida.
inky garanterar att varorna inte skadar de produkter som varorna anges passa till på inkys hemsida.
Dessa garantier gäller förutsatt att de produkter som varorna från inky ska användas i är tillverkade för användning inom EES-området.
Om produkten ej fungerar på avsett sätt garanterar inky utbyte till ny produkt. Din garanti på skrivaren gäller oavsett vilket märke på bläckpatron eller tonerkassett du väljer att använda.
1 års garanti gäller om inget annat anges. I övrigt gäller tillverkarens garantier.
11. inkys ansvar
Vid brott mot garantin ska inky avhjälpa felet eller leverera en ersättningsvara. I den mån inky bedömer att detta inte är möjligt ska inky återbetala vad kunden har erlagt i betalning för varan till inky.
inkys ersättningsskyldighet för brott mot garantin eller detta avtal är begränsad till det belopp (inklusive fraktkostnad) som kunden har erlagt till inky för den eller de varor som inkys brist avser.
Utöver vad som uttryckligen anges i dessa villkor har inky inget ansvar för fel och förseningar och svarar inte för någon skada, vare sig direkt eller indirekt.
12. Felskrivningar mm
inky reserverar sig för eventuella felskrivningar på inkys hemsida. Bilderna på varorna avser att illustrera varorna, men återger inte nödvändigtvis varornas exakta utseende eller beskaffenhet. inky förbehåller sig rätten att ändra samtlig information, inklusive men inte begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.
inky reserverar sig för slutförsäljning och förändringar i produktsortimentet.
13. Reklamationer
Kunden måste kontrollera alla varor vid ankomst för att verifiera att de är felfria och att rätt varor har levererats.
Om kunden vill göra gällande påföljder avseende ett fel i varan, felleverans eller transportskada ska kunden göra det skriftligen inom skälig tid efter det att kunden märkt eller borde ha märkt felet. Reklamationen ska ske genom att kunden kontaktar kundtjänst via info@inky.se och uppger order- och fakturanummer samt orsak till reklamationen så att inky kan ta ställning till reklamationen. Reklamationen måste ske senast 14 dagar efter det att varorna har kommit kunden tillhanda. Om reklamation inte sker inom denna tid har kunden inte någon rätt att göra gällande fel enligt ovan mot inky.
Om en vara är felaktig sker transportkostnaderna för eventuell returfrakt och ersättningsleverans utan kostnad för kunden.
14. Force Majeure
Om part förhindras att fullgöra sina åtaganden av omständighet som part inte kunnat råda över såsom blixtnedslag, arbetskonflikt, eldsvåda, ändrad myndighetsbestämmelse, myndighets ingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra eventuella påföljder.
15. inkys behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som kunden eller företrädare för kunden lämnar till inky eller som inky får del av när kunden genomför ett köp kommer att behandlas av inky i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av inkys samarbetspartners i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). I enlighet med denna lag måste inky be om samtycke till denna behandling av personuppgifter. Genom godkännandet av dessa avtalsvillkor lämnar kundens företrädare sådant samtycke.
Syftet med behandlingen av personuppgifter är att kunna fullgöra inkys åtaganden mot kunden och att kunna informera kunden om olika erbjudanden. inky använder också personuppgifterna för marknadsföring, metod- och affärsutveckling och för att fullfölja det som krävs av inky enligt lag.
För närmare information om hur inky hanterar personuppgifter, läs mer i inkys Personuppgiftspolicy som återfinns här.
16. Ändring av avtalsvillkoren
iInky har rätt att ändra dessa avtalsvillkor från tid till annan. De villkor som anges på inkys hemsida när du beställer från Inky gäller för den aktuella beställningen.
Inky erbjuder prenumerationstjänst på vissa produkter, exempelvis dammsugarpåsar. Kund väljer själv med vilken frekvens produkten ska levereras. Frekvens och vilken produkt man prenumererar på kan när som helst ändras av kund. Prenumerationens pris är den samma som produktens pris som kund väljer att prenumerera på. Prenumerationer har fri frakt. Prenumerations uppsägningstid är 90 dagar.
Inky har rätt att ändra avtalsvillkoren även för prenumerantkunder. Det är därför viktigt att du som prenumererar regelbundet tar del av avtalsvillkoren. Ändringar av materiell betydelse, exempelvis sådana som berör priser, kostnader och leveranstider, ska Inky informera dig om minst 30 dagar innan ändringen träder i kraft. Om du inte accepterar de ändrade villkoren har du rätt säga upp avtalet till upphörande genom meddelande till info@inky.se. Om du inte har sagt upp avtalet inom 30 dagar skall du anses ha accepterat de ändrade villkoren. Ändringar som inte är av materiell betydelse träder i kraft direkt. Du har alltid rätt att säga upp din prenumeration från och med din andra leverans. Du kan också när som helst ändra intervall eller produkt i prenumerationen.
17. Tvist
Tvister som uppstår i anledning av detta avtal ska avgöras av svensk domstol. Svensk lag ska tillämpas på tvisten.
18. Kontakt
inky är ett varumärke som ägs av iPiccolo AB som är registrerat med säte i Uppsala
Org. nr 556712-5777
Momsregistreringsnummer: [556712-5777]
Adress: Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE
För kontakt hänvisas till inkys kundtjänst, här eller via e-post info@inky.se.